Name it, wij hebben het

Toen we ons bedrijf oprichten, zaten we natuurlijk lang te zoeken naar een passende naam. We hebben vele avonden gebrainstormd. We hebben ook veel vrienden en familieleden gevraagd om input of naar hun mening over een aantal mogelijke namen. Er is bij een nieuwe onderneming is niets zo belangrijk als een goede naam. We hebben ons dus goed laten informeren en adviseren.

Uiteindelijk hadden we twee goede opties, waarvan wij beide opties fantastisch vonden. Ze eerste opties was natuurlijk onze huidige naam: Pop-Up 100. De tweede optie die wij hadden was Name It. We vonden met name de bijpassende slogan er leuk: Name It, wij hebben het.

Dit paste namelijk erg goed bij het ondernemersplan die we hadden opgesteld. Ons idee was om Pop-Up winkels te ontwikkelen met een breed en wisselend assortiment. Van alles wat (je ziet de vergelijking met de slogan).

We hadden beide ideeën al ver uitgewerkt. We hadden al plannen ontwikkeld, promotiemogelijkheden bedacht, promotiemateriaal ontworpen, enzovoort. De resultaten legden we voor aan vrienden en familieleden om hun mening erover te horen. Door de uitwerking van de naam voor te leggen aan vrienden en familieleden, konden ze beter inschatten wat het effect van de naam zal zijn op de onderneming die we graag wilde gaan starten. Door te werken met beelden, zo dachten we, konden onze vrienden en familieleden veel beter inschatten welke naam het beste effect zou kunnen hebben op onze onderneming.

name it kinderkleding

Name It kinderkleding

We hebben er achteraf nog eens over gepraat. Stiekem hadden we allemaal namelijk de voorkeur voor de bedrijfsnaam Name It. Het is echter anders gelopen. Wat bleek: Name It bestond al als bedrijfsnaam. Het is een kinderkledingmerk. Een vriend wees ons erop. We hebben er toen naar gezocht en zagen dat bijvoorbeeld via Amazingkids.nl het kledingmerk Name It wordt verkocht. Klik op deze link om naar de name it pagina van Amazingkids te gaan.

Het is ook een leuke naam, dus onze zegen hebben ze. Het is natuurlijk wel jammer om er na een lange rit achter te komen dat de naam van je voorkeur voor je nieuwe bedrijf al bestaat. Bovendien, de sector waarin Name It werkzaam is, ze ontwerpen kinderkleding, past ook totaal niet bij de plannen die wij hadden en nog steeds hebben met ons bedrijf.

Het is ook totaal niet aan te raden om een nieuw bedrijf te starten met een naam die al bestaat. Je moet je voorstellen: het is essentieel dat klanten, potentiële klanten en nieuwsgierige bezoekers je onderneming kunnen vinden, met name via internet. De website Name It is al bezet, de Facebookpagina Name It is al bezet en de naam Name It via anders social media kanalen, zoals Instagram en Twitter, waren ook al bezet. Dat geeft al zeer veel beperkingen.

Bovendien, wanneer mensen zoeken via Google naar Name It, komen ze natuurlijk bij het kinderkledingmerk terecht. Zij hebben namelijk al hun naam gevestigd online en hebben al verschillende interne en externe links opgebouwd. Zij zijn, zoals dat heet, al een autoriteit op het gebied van de naam Name It. Het is dan zeer moeilijk om als nieuwe partij een hogere autoriteit te worden in Google. We hebben dus gekozen voor de naam waarmee je ons kent: Pop-Up 100. Wij zijn en blijven altijd een innoverend bedrijf, zoals je op onze volgende pagina kan lezen.